Systeem obsessie

Het startpunt van dit project was een uitgebreide boek documentatie over bestaande SAP procedures. Onze klant was ervan overtuigd dat dit de beste voorbereiding was om het project snel in gang te kunnen zetten. We konden het team overtuigen anders te starten en zo bijzonder hard rekening te houden met de eindgebruiker.

Gebruikersobservatie

Het project nam een nieuwe start met 4 dagen observatie van de toekomstige gebruikers. Door precies te weten hoe deze mensen werkten konden we op zoek gaan naar de juiste vertaling tussen gebruiksvriendelijkheid en backend SAP processen. Deze observatiedagen bleven gedurende het hele project een belangrijke bron van informatie en inspiratie. Het liet bovendien toe de eindgebruikers in een zeer vroeg stadium bij het project te betrekken. Foursevens maakte daarna wireframes, een werkend prototype en uiteindelijk een uitgebreide analyse zodat het development team aan de slag kon.

Overgang naar werknemer apps

Werknemer apps zijn meer dan gelijk welke app een oefening in ‘change’. Dikwijls gaan ze samen met een eerste gebruik van de tablet. En bij Foursevens nemen wij dit soort verandering au sérieux. Het is ons startpunt voor projecten en een belangrijk onderdeel gedurende het ganse project. Mensen gaan alleen akkoord om op een andere manier te gaan werken wanneer ze daar zelf een motivatie voor hebben, wanneer het voor hen klopt.