Billit

UX studie.

We bestudeerden de gebruiksvriendelijkheid van de top taak binnen de Billit webapplicatie - het invoeren van facturen - om het eenvoudiger en logischer voor te stellen.

https://www.billit.be/

pexels-nataliya-vaitkevich-6863260.jpg
Problem.png

Probleem.

Billit is een facturatiesoftware voor KMO's die het beheer van facturatie en administratie eenvoudiger en automatisch laat verlopen in de cloud. Ze hebben tevens een sterke link met boekhoudsoftware, waardoor het hele proces gedekt is.

Hun software werkt goed, maar werd voornamelijk gebouwd door technische mensen. Als startup hadden ze nog niet de kans om de UX onder handen te nemen. De user journey om documenten op te laden en te laten lezen door de ingebouwde OCR was heel ingewikkeld en moeilijk te begrijpen. Billit had niet de kennis in huis om de user interface aan te pakken.

Oplossing.

We hadden het voordeel om op een project te werken dat de Billit software ook gebruikte, dus hadden we de gelegenheid om problemen in detail te onderzoeken, en hadden we contact met echte eindgebruikers. Omdat we dagelijks met deze problemen werden geconfronteerd, waren we ideaal gepositioneerd om een UX analyse te doen.

We focusten hierbij op de top task en tevens de grootste struikelblok voor gebruikers: het opladen en uitlezen van facturen. We brachten de User Journey in kaart, maakten een Experience map op en deden een heuristic evaluation op de verschillende schermen in het proces. Een interactieve wireframe werd opgemaakt van een nieuwe flow om die eenvoudig te communiceren en toe te lichten.

Solution.png
Result.png

Resultaat.

Omdat Foursevens graag haar expertise deelt, presenteerden we al onze bevindingen aan het Billit management team. Daarbij werden alle pijnpunten blootgelegd en werd in detail besproken waarom gebruikers struikelden. Tevens werd het nieuwe voorstel besproken en toegelicht hoe dit de struikelblokken kan vermijden.

Vorige
Vorige

UGent Deelt