Odisee

Coachen en levenslang leren

Odisee had nood aan een digitaal platform om hun nieuwe methode voor coaching en levenslang leren te ondersteunen.

https://www.mycompass.be/nl/

Foto: Josh Sorenson

Foto: Josh Sorenson

Problem.png

Probleem.

Odisee had nood aan een digitaal platform om hun nieuwe methode voor coaching en levenslang leren te ondersteunen. Een platform dat studenten en werkenden helpt in hun professionele ontwikkeling en in het realiseren van professionele dromen of ambities. Deze Mycompass methode zal studenten beter voorbereiden op het bedrijfsleven en de overgang naar een bedrijf vlotter maken.

Het Odisee team beschikte over uitstekende academische kennis van coaching maar was weinig onderlegd in digitale oplossingen. Tijdens de kickoff meeting werd de uitdaging voor ons duidelijk. Onze opdrachtgevers hadden reeds vol enthousiasme een oplossing uitgetekend. Het bleek echter moeilijk om een duidelijk doel te distilleren uit deze oplossing. Dat noemen wij oplossingsverliefdheid. In onze menselijk drang om problemen op te lossen, stappen we al snel over in oplossingsdenken. Maar daarbij verliezen we soms uit het oog wat het was dat we wilden oplossen en negeren we het enorme gamma aan mogelijke oplossingen. We voelden de nood om even een stapje achteruit te zetten.



Oplossing.

De opdrachtgever koos na de mini-competitie een bouwer voor het platform. Aan Foursevens vroegen ze de implementatie mee verder te begeleiden. Waar nodig zorgden we voor correcte vertaling van noden enerzijds en oplossingen voor technische besognes van het ontwikkelteam anderzijds. Door onze digitale kennis en technische bagage konden we de uitvoerder de juiste vragen stellen om kwaliteit te verzekeren, iets waar onze opdrachtgever ondersteuning in nodig had.

Solution.png
Result.png

Resultaat.

Door nauw samen te werken en de Enterprise Design methode toe te passen konden we een mooie wisselwerking creëren tussen de digitale know-how van onze analisten en de academische en pedagogische kennis van het Odisee team.

Op die manier konden we de nood duidelijk verwoorden en een passende oplossing ontwerpen. Met de juiste voorbereiding en goeie technologische keuzes kon het development team op heel efficiënt manier het platform bouwen. En zo bereikten we samen het Foursevens doel: een kwaliteitsvol digitaal platform creëren dat beantwoordt aan de nood van de gebruiker en binnen tijd en budget werd opgeleverd.

Wil je meer weten over dit platform: bezoek dan Mycompass.

Vorige
Vorige

Brukselbinnenstebuiten

Volgende
Volgende

PIO